Ale aby to nebylo tak krásné, jak to vypadá, tak je tu zádrhel se zárukou. Podle mne podmínky obchodu (http://store.apple.com/cz/open/salespolicies) psané právničtinou, jsou pro kupujícího velmi nesrozumitelné. Velké spory v diskuzích na internetu, se vedou hlavně kolem článku 10 těchto podmínek. V tomto článku je uvedeno, že je záruka pouze rok, druhá je jen po doložení expertízy, kterou si majitel zařízení musí udělat na vlastní náklady. K tomuto existuje trojí pohled:
- Vzhledem k tomu že Apple store má sídlo v Irsku, je vše v pořádku a na toto omezení má plné právo.
- Podle informací na stránkách ČOI je to pro kupující z ČR nesmyslné a nákup se řídí zákony ČR (http://www.coi.cz/files/documents/jak-reklamovat-reklamovat-zbozi-zakoupene-v-eu-cz.pdf nebo http://ec.europa.eu/consumers/ecc/consumer_topics/buying_goods_services_cs.htm)
- Podle legislativy EU je záruka minimálně 2 roky a k její zkrácení nemůže dojít.
Tuto "kauzu" budu sledovat i nadále, a uvidím jak se vivine - mám totiž v plánu kupovat iPhone, ale ušetřené peníze mi za rok záruky nestojí.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Prosím o diskuzi v rámci slušnosti, a respektování názoru spoludiskutujících. Děkuji.