neděle 25. prosince 2011

Václav Havel a kult osobnosti

Václav Havel za svůj život vykonal pro ČR mnoho věcí, které zvedly prestiž ČR v očích mnoha politiků a národů. Proto před ním smekám, a děkuji za to co vykonal. O jeho oblíbenosti i svědčí to, kolik politiků let minulých i současných se chtělo zůčastnit jeho pohřbu, a to nejen z politických důvodů, ale prostě proto, že to byly jeho přátelé. Mezi nejvýznamnější jistě patří dalajláma, bývalé i současné americké prezidentské páry, princ Charles a mnoho mnoho dalších.

Ale také jsem narazil na jednu, pro mne nepříjemnou věc. Od neděle do pátku nebyla snad hodina, aby se něco o přípravách pohřbu Václava havla něšustlo - když to přeženu do extrému, tak pomalu kde který kůň při nácviku jízdy s lafetou udělal kobylinec. A co mne téměř zděsilo, byla má páteční návštěva trafiky, kde z regálů na mne kloukalo asi 10 speciálů o Václavu Havlovi. Již mi to přišlo, že je přehavlováno :-( Nemám nic protit státnímu pohřbu - jak jsem psal výše, tak pro naši malou zemičku udělal tolik, jako snad nikdo jiný s vyjímkou takového velikána jako byl T.G.Masaryk -  nebo proti uctění památky, ale všeho moc škodí. Doopravdy musí být na zásluhy Václava Havla vytvořen nový zákon? Neharaničí toto již s kultem osobnosti?

Nevím jak se na to díváte Vy, a budu rád, když mi do diskuze napíšete jestli je to jen můj pohled.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Prosím o diskuzi v rámci slušnosti, a respektování názoru spoludiskutujících. Děkuji.