sobota 12. května 2012

První postřehy k HTC Evo 3D

  Tak už je HTC Evo 3D doma, a pokusím se podělit o první postřehy z jednodenního používání. Jelikož chci zachovat objektivitu, tak oba přístroje jsou tak jak jsem je vybalil z krabice - iPhone bez jailbreaku, iOS 5.1.1 a Evo se standardní ROMkou a Android 2.3.4 Gingerbread.
  Zkusím zde srovnat několik věci, které jsou navzájem Android a iOS telefonům vytýkány:

  1. Velikost Android telefonů: Evo 3D má 4,3'' palcový display a na velikosti zařízení je to znát: 65 x 126 x 12,5 mm proti 58,6 x 115,2 x 9,3 mm (š x v x h) a váha 170g proti 140g. Takže Evo je větší a těžší - hlavně ta váha mne překvapila, vzhledem k tomu že telefon je plastový :-(
  2. Ovladatelnost "velkého" telefonu: Evo je tak na hraně - lépe se mi ovládá, když ho jednou rukou držím a druhou ťapám na displej - jde to i jednou rukou, ale už se stane, že dlaní zavadím o displej, a zpustí se něco co nechci :-(  Nedokáži si představit ovládání Samsungu Galaxy S III s 4,8'' displejem jednou rukou.
  3. Widgety: tak tady Android(HTC?) předběhne iOS zařízení na plné čáře - zato palec nahoru :-) Ale když čtu, jak je to úžasná funkce, tak bych čekal větší množství widgetů přímo v zařízení - v Evu je jich celkem 39 a dalších 9 se dá stáhnou od výrobce. Tento počet nevypadá špatně, ale třaba jsou v Evu 4 widgety pro Twitter nebo jeho klienty, a třeba úplně zbytečné Tipy pro používáním plochy.
  4. Lock screen: tady taky musím dát Androidu (HTC?) jedničku s hvězdičkou. Lock screen je věc která mi na iPhone chybí :-( EDIT 13.5.: je fajn takový lock screen, ale v případě že nemáte datový tarif, tak moc slávy neudělá - já jsem si na lock screen nastavil počasí, ale nějak po odchodu z domací Wi-Fi výhoda padá. Nešla by udělat úprava, aby si zde mohl dát uživatel např. blížící se události z kalendáře?
  5. Otevřenost systému Android: zatím podle prvního "ošahání" normální uživatel ani nepozná, zda jde o "uzavřený" iOS nebo "otevřený" Android
  Teď několik věci co mne na Evu zarazili: 
  1. Vypínací tlačítko na horní straně telefonu mi nepřijde moc dobře udělané. Má nejistý zdvih a odezvu na stisk více méně nulovou - telefon se podaří probudit až na několikátý pokus.
  2. Klávesnice: V režimu na výšku, se mi na ni nepodařilo snad napsat slovo bez překlepu (na šířku se díky velikosti displeje píše výborně). Také po přidržení znaku pro psaní např. českých znaků, se tyto znaky zobrazí "daleko" od původní klávesy.
  3. Nikde jsem nenašel počítadlo přenesených dat přes mobilní síť a ani délky hovorů.
  4. Proč nejde snížit počet ploch - nebo to jen neumím najít? Nechci používat 7 ploch, je to zbytečné a 4 z toho mám prázdné. Neuškodilo by, kdyby se plochy chovaly stejně jako v iOS: až bude plocha potřeba tak se přidá, naopak když z plochy odeberu vše co na ní je, tak se ztratí.
  Tak to by byly moje první postřehy na tyto dvě mezi sebou bojující platformy. Jen pevně věřím že nedostatky, které tady Androidu vytýkám, nejsou specifikem jen telefonů HTC. Pokud ano, budu rád, když mne vyvedete z neznalosti v diskuzi pod příspěvkem.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Prosím o diskuzi v rámci slušnosti, a respektování názoru spoludiskutujících. Děkuji.