pátek 28. září 2012

Mapy v iOS 6 - navigace

  Při představení iOS 6, jsem se těšil, že budou přítomny i mapy s navigací. Již před představením se od testrů beta verze ozývali hlasy, že mapy jsou hrozné. Proto jsem nelenil, a chvíli po aktualizaci jsem se rozhodl nové mapy vyzkoušet a použít jako navigaci. Tento test ohněm proběhl na trase Zlín - Ostrava a jak dopadl?

  Routování - návrh trasy proběhl shodně jako ve Waze, nebo jak trasu navrhla má PNA Garmin nüvi 660. V toomto s navigací nemám nejmenší problém.

  Hlasová navigace - první věc, která mne na navigaci zarazila a dost zklamala. Povely typu "Najeďte na dé první", nebo "Za 360 metry odbočte" by si Apple neměl dovolit.  Evidentně je pro navigaci "češtin velká kůň", což je velká škoda a hodně navigaci sráží.

  Obrazovka při navigaci - obrazovka ukazuje jen mapu a info o dalším manévru - toto info není jen malá ikonka, ale formou "cedule u dálnice", takže zabírá celkem dost místa na obrazovce. Navíc tato obrazovka není nijak přizpůsobitelná, takže nelze na ni například zobrazovat rychlost. Další co mne dost naštvalo, že pokud jede člověk po dálnici, a nikde nejsou odbočky, tak není jisté jestli navigace funguje nebo zatuhla - celou cestu po dálnici jsem pod šipkou měl číslo cesty - tak jako je na obrázku níže popisek 19th Ave (obrázek je ze stránek www.apple.com, a valstně se nic na display nepohybovalo :-( U ostatních navigací - jak Waze tak Garmin, je číslo cesty co kousek, a pohybuje se z mapou, což je taková "kontrola" že vše funguje jak má.


Náhled na nvigaci v iOS 6

  Mapové podklady - další zklamání z mého pohledu. Podle navigace, bych od svého domu autem neodjel, protože cesta, co je kolem mého domu není napojena na hlavní - jen upozorním, že bydlím v Ostravě a skoro v centru. Další nesrovnalost je, že k domu mne navigace táhla cestou, která je cca 4 roky neprůjezdná je z ní chodník, a jak Waze tak Garmin to ví, a nenavede mne tam. Vzhledem k tomu, že tyto mapy používá např. Tom Tom, tak jejich majitele lituji, nebo Tom Tom má jiné mapy a toto padá čistě na hlavu Apple?

  Dopravní informace - v mapě je sice vidím, ale nějak nevím jak jsou aktuální. V tomto ohledu více věřím Waze :-)

  To by byly mé první postřehy s navigací která je v iOS 6. A výsledek? Navigace je velkým zklamáním, a pro mne zůstane jedničkou v iPhonu Waze, který vede informacemi o dopravě (zadávají je uživatelé a jsouhodně aktuální) a ostatním co se na cestách děje, možností upravit mapy a tak pomoct dalším uživatelům. Pevně věřím, že mapy a navigace se časem zlepší na špičkovou úroveň, tak jak většina uživatelů od Apple očekává. V této fázi "dodělanosti" mi připadá, že Apple "testuje na uživatelích" - čímž mnoho lidí (včetně mne) - naštval, a má před sobou dlouhou cestu jak mapy zlepšit. Nebo je to záměr, a při představení další verze iOS bude prezentovat co všechno inovované mapy umí a jaká jsou zlepšení, i když půjde o funkce, bez kterých mapy neměly být vůbec vypuštěny mezi uživatele.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Prosím o diskuzi v rámci slušnosti, a respektování názoru spoludiskutujících. Děkuji.